Alla inlägg under oktober 2008

nk

Av Sara - 15 oktober 2008 17:08

Har vart rätt pigg idag. Orkat med alla lektioner idag, första gången som jag jobbat fullt ut på varje lektion! Har lärt mig att det är bättre att jobba på lektionerna, man får mindre att göra hemma. Alla har nog insett de innan mig, egentligen har jag fattat det hela tiden. Men har använt mig av saker som: orkar inte, är så trött, jag hinner imorgon. Det är värst att skjuta upp saker, de blir aldrig att man får något gjort. De är jag bra på, att skjuta upp saker till sista dagen. Men de ska jag bestämt lägga av med, nu i veckan hade jag redovisning, engelska läxor, matte prov, nk prov att plugga till. Allt på en och samma dag. Slutade med att jag låg i sängen och grät. För första gången på länge som jag gråter över att jag är stressad. Men kan trösta mig med att det snart är lov, att jag snart får träffa Kenny som är den enda personen i världen som kan få mig att bli glad hur dåligt jag än mår. Jag hade inte klarat nåt utan dig.


En liten pojke i för stora skor säger: Ja, Jag ska nog lyckas.

Av Sara - 14 oktober 2008 18:04

Idag har jag faktiskt gjort de jag skulle. Precis som jag sa igår, nästan.


Redovisningen gick bra på svenskan idag, fast vi började igårkväll. Men har man inte haft nån lektionstid så kan dom ju inte förvänta sig att det ska bli svin bra? Man träffar ju inte alla sina klasskompisar på fritiden heller. Men jag och Jenny lyckades ändå bra, jag gjorde bort mig mycket mindre än vad jag brukar. Det enda jag gjorde fel idag var att jag sa "symbolerar" iställer för "symboliserar", men de var bara 6 st av 18 som märkte det, och så låter de ju ganska rätt ändå?


Pluggade NK efter skolan, skulle ju inte ha slagit på data förrän senare, jag vet. Men jag har gjort en planering så jag vet hur många sidor jag ska läsa och lära mig varje dag fram tills provet. Jag har läst och lärt mig dagens sidor så jag har tillåtelse att sitta vid datan!


Blir till och träna ikväll, är trött som fan. Vet ej hur jag ska orka mig igenom 2 timmars träning med fys, kondition och basket.

Av Sara - 13 oktober 2008 22:28

Imorgon ska min dag se ut såhär:

Skola

Hem kl 2

Plugga

Äta

Träning kl 8


kortfattat: plugga arslet av mig

Av Sara - 13 oktober 2008 17:44

Rätt otroligt att jag lyckas med det så gott som varje dag..


Såhär ser mina dagar ut:

Kommer hem halv 3

Slår på datan och läser alla bloggar (blir väl kring 30 inlägg)

Sätter mig framför tv:n

Äter

Tränar

Läser blogginlägg igen

Pluggar (i typ 5 min)


Och såhär skulle dom ha sett ut:

Kommer hem halv 3

Pluggar fram till 16.10

Ser one tree hill (belöning)

Äter

Tränar

Slår på datan och läser bloggar osv. (då äre kring 50 inlägg)

Sover


Vad ser vi?

Jag pluggar när jag ska sova och läser på tok för mycket bloggar.

Bra jobbat. Imorgon ska jag följa den riktiga planeringen (förhoppningsvis).

Av Sara - 13 oktober 2008 15:15

Rätt lugn dag på skolan. Haft frisör och NK. Gjorde några uppsättningar och klippte ökade längder på olika sätt. Hade bara en timmas NK idag, såg en film och gick igenom till provet nästa vecka. Eftersom att vi slutade så tidigt så hann jag och Jenny göra svenskan som ska redovisas imorgon. Har även engelska läxa till imorgon, NK prov på ca 60 sidor och matte prov på 2 kapitel nästa vecka. Vem sa att frisör är slött? Bara för att vi har få lektioner och slutar tidigt så betyder inte det att vi slipper alla prov, vi får bara mer att göra hemma :O


Nästa vecka åker jag ner till Kenny, längtar som fan!

Av Sara - 12 oktober 2008 13:43

Med volymen på högsta volym strömmar Håkans underbara musik från mina högtalare. Jag kan fortfarande inte sluta tänka på i fredags, då jag såg Håkan framför mig, då jag sjöng tills luften tog slut, då jag kramade Håkan, då mina tårar rann av lycka, då en av de bästa dagarna i mitt liv ägde rum.

Jag älskar Håkan, jag älskar hans musik, jag älskar hans texter, jag älskar att han förändrat mitt liv, förändrat det till nåt bättre, jag älskar att hans texter förstår mig när jag mår dåligt, jag älskar att hans texter förstår mig när jag är lycklig. För Håkan gör mig lycklig.


Jag minns i somras. Då jag stod längst fram på Håkan med Kennys armar runt mig och Lollo vid min sida. Med 2 av de viktigaste personerna i mitt liv delade jag en underbar upplevelse. Då jag såg Håkan komma ut på scenen för första gången. Då hörde jag för första gången Håkans vackra röst utan högtalare eller hörlurar. Han stod framför mig, så vacker, och sjöng mina låtar jag önskat att han skulle sjunga. Jag kunde inte sluta le, när jag hörde början av Ramlar. Jag kunde inte sluta sjunga med, när jag hörde han sjunga Nu kan du få mig så lätt. Jag kunde knappt hålla tårarna tillbaka, när jag hörde han sjunga Kärlek är ett brev skickat tusen gånger.


Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt

Av Sara - 11 oktober 2008 21:44

Kenny ville verkligen inte snacka med mig :(


sara, håkan hellström säger (21:11):

när kan du snacka då?

.Kenny. sara<3 säger (21:11):

hej älskling

.Kenny. sara<3 säger (21:11):

ööööööööööööööööööh

.Kenny. sara<3 säger (21:11):

vene


4 min senare:


sara, håkan hellström säger (21:15):

så när kan du?

.Kenny. sara<3 säger (21:15):

whatever you doo


18 minuter senare:


sara, håkan hellström säger (21:38):

du ringer idag =)

.Kenny. sara<3 säger (21:40):

vågar jag trycka in 3mm? o.o


Av Sara - 11 oktober 2008 13:37

Kan inte sluta tänka på gårdagen. En av de bästa dagarna i mitt liv. Blåmärkena efter att ha sprungit till Håkan täcker mina ben väldigt fult. Mitt högra lår består av 2 stora blåmärken och 3 lite mindre på de vänstra benet. Men det var så jävla värt det. Kände inte smärtan då, det enda jag kunde känna var mitt hjärta, som höll på hoppa ur bröstet.


Du säger att kärleken, aldrig var till för dig.
Att du aldrig känt vinden, högt över trädtoppen.
Säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig.
Och varje moln är trasigt, du räknar allt sorgligt. Natten lång och hon du älskade en gång.
Och kanske älskar än, spelar det nån roll? Nej, kanske ingen, kanske allt egentligen.

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards