Alla inlägg under december 2007

Av Sara - 30 december 2007 15:08

En fågel vacker som himlens blå färg,
gav världen ett ljus med sin sång,
som ekade genom skogar, ängar och berg.


Den blå fågeln kvittrade och sjöng
genom dagar och nätter
som ekade över hav och slätter.


Den blå fågeln levde för sin sång,
men löven föll från träden och vintern kom.


Den kalla vinden piskade och den blå fågelns sång
var nu bara ett svagt viskande.


Med ett hjärta så stort,
upphörde den blåa fågelns sång alldeles för fort.


Den blå fågeln lämnade världen,
men sången har ännu inte avslutat färden.


copyright

Av Sara - 30 december 2007 13:59

Imorgon är det nyår, och den ska jag och Elin fira i Skellefteå med min kusin Erica och massa andra Kåge bor, det ska bli kul! :)


Ikväll ska Elin sova över här, för vi ska fara rätt tidigt imorgon, eller okej.. kl 1, men de tycker jag är tidigt! Jag vet inte vad jag ska skriva, sitter och stirrar på dataskärmen och försöker komma på nåt att skriva, som folk vill läsa.. men jag är helt tom i skallen, kommer inte på något..


Eftersom jag inte kommer skriva något imorgon så säger jag det nu;

GOTT NYTT ÅR!

Av Sara - 29 december 2007 15:07

Vaknade med lollo även idag vid typ halv 12 tiden. Klockan 2 var jag och mamma på ica maxi och såg Marie Picasso. Helt klart rätt vinnare av idol detta år, helt otroligt bra röst hon har! Inte för att hon är min idol, men nog måste ni erkänna att hon sjunger bra?


Ikväll blir det Waldorf med familjen och farmor och farfar. Det var as länge sen jag åt på resturang! Jag tror att sista gången jag åt ute var i somras eller i våras.. Men det blir friterad kyckling med ris, vågar inte på mig nåt annat, men det är ju förbannat gott! När vi kommer hem ska jag nog slå läger i tvsoffan och lata, blir förmodligen att se Hajar som hajar, har faktist inte sett den tror jag, men nu går den på 5an 21:00.

Av Sara - 28 december 2007 17:14

Vaknade hos lollo idag, vi sov lääääänge, typ första sovmorgonen på hela lovet. Kändes det som iaf. vi for in till staden och vandrade och fikade på TA, mycket trevligt. Ikväll visas "Sjätte sinnet" på 3an, 21:30 om jag minns rätt - se den!! Den ska iaf jag och lollo se på, och sedan sova i våran knarrbäddsoffa, låter som fan! Har inte så mycket mer att skriva, har förbannat ont i skallen, så nu ska jag käka lite panodil och vänta på att värken ska försvinna.


Friends that crash goodbye
Your soul will change the future
and that's where the beauty in death resides
Infect your perfect sliced up skin

You wrote the book on silent eyes
And I wrote this song to say goodbye

Av Sara - 27 december 2007 17:56

Idag har de varit en BRA dag! eller okej.. dagen började med att sitta på vårdcentralen i ca 1,5 timma och ta massa prover och sådant. jag fick nå tabletter för min hals, haft ont i ca 3 veckor nu, något less. de tog as länge där, och vi kom en halvtimma försent till frissan, men som tur så känner vi henne så de gjorde inget. färgade håret lite mörkare än förra gången (se bilden nedanför) efter färgningen gick jag,mamma och syster på stan i typ 2 timmar :O fyndande 3 tröjor (en av dom på bilden) en från carlings, en från h&m och en från gina :D mycket bra! jag hjälpte mamma att hitta kläder också, och hon fick sig 4 nya plagg :) det var inte lika mycket folk på stan idag som igår, skönt! vi stannade på storheden påvägen hem, handlade raketer och korv på maxi och syrran hitta tröjor på h&m. hitills väldigt rolig dag, och kommer bli roligare :D ska till snyggingen lollo och spela guitar hero och sådant :D lollo är bäst <3

Av Sara - 26 december 2007 19:59

yesyes. jag har också börjat med detta bloggande, eller jag ska se om de är värt å ha. blir lite drygt att skriva ner allt på bilddagboken under bilderna när ändå ingen orkar läsa det, så vi testar på detta!


nu när jag ändå är igång kan jag ju berätta om min dag än så länge;

väcktes runt halv 10, tvinga mig upp ur sängen och klev in i duschen.

fram till kl 12 hände de inte mkt, men då for jag till stan med elin (agnes kom senare) för att gå på mellandagsrean. som vanligt så var det fruktansvärt mycket folk! förra året svimmade tillochmed min granne, julia, för att det var så varmt och så mycket folk. ingen svimmade dock i år, men varmt var det! hungrig och trött var man också, men de var ju fullt på alla matställen, de enda stället där det fanns lediga bord var Diva fiket. jag åt en möggel macka! jag upptäckte de inte förrän jag ätit upp 3/4 av mackan! dock var de inte så mycket möggel, men vem vet vad som låg i min mage? när jag hade köpt den skämtade jag också om "lovar att det är möggel, bara för att jag är så jävla hungrig" och bara därför var de det, tack. efter ett par timmar av svält och trötthet så hämtades jag av min mor. när jag kom hem var de mat som gällde! pizza också, pricken över i:et var ju ändå burn drickan som mamma köpte åt mig på konsum. efter maten såg jag på harry potter med mamma, tyckte synd om henne eftersom hon är så sjuk, och hon blev så glad över att jag ville se den med henne trots att jag redan sett den. och nu sitter jag här och skriver, rätt mkt ser jag nu, well done sara.


imorgon ska jag färga håret! kanske liiiite mörkare än förra gången och nu ska det vara färg, inte toning. ska också på stan, och förhoppningsvis är det inte lika mycket folk.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards