Alla inlägg under maj 2008

Av Sara - 6 maj 2008 19:17

Pratar med Kenny, ovanligt va? :) Skulle plugga efter skolan idag, eller jag skulle skriva fördjupningsuppgift i teknik. Var så mycket mer lockande att snacka med Kenny. Det har gått snart över 3 timmar! :O 2 timmar och 1 minut till om vi ska slå vårt rekord xD


Rätt tung dag på skolan. Vart så förjävla trött. Tror fan jag somna under matte nationella, satt å stirra ut i luften de sista 30 minuterna. MEN nåt bra med dagen var att biggan (engelskaläraren) sa att jag fortfarande har chans att höja mig! Ska göra en MVG uppgift, klarar jag den så har jag betyget :D :D Sjukt lite kvar av skolan nu! Fan, snart sommarlov ju! Både skönt och tråkigt.. Vill ha sommaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!!!!!

Av Sara - 5 maj 2008 14:49

Rubriken säger nog allt. Jag saknar mycket just nu. Mycket har hänt under veckan, så sjukt mycket. Både bra och dåliga saker. Eftersom att jag inte kunnat skriva något under Göteborg resan (endast en gång) så ska jag berätta om resan nu, inget tvång att läsa, men det kan faktist vara intressant.


Onsdag.

Äntligen var det onsdag! Fysatan så länge jag hade längtat till just den dagen, den dagen vi skulle sätta oss på flygplanet i riktning mot Sthlm och Göteborg. Nerräkningen började vid dag 50, tiden gick så fort! Kan inte fatta att denna så efterlängtade vecka är slut!

Vi gjorde inte så mycket mer än att resa under onsdagen, tog ledigt från skolan (åkte bara in och gjorde engelska provet och körde sedan hem). Gud så skönt att slippa skolan, svårt att beskriva! Har inte kunnat slappna av på hur länge som helst. Och kan ju inte klaga på tiden jag hade till att slappna av, flög i lite över en timma, åkte sedan arlanda express i ca 20 min och sen tåg till Göteborg som tog 3 timmar. Hotellrummet kan man inte heller klaga på! Egen toalett, stor dubbelsäng, tv, kylskåp osvosv. Delade rum med Elin, mys mys (men hon lämna mig ensam 3 kvällar i rad för att prata i telefon -__-). Hotellet låg svin nära Nordstan, så vi kunde liksom shoppa när vi ville och tränarna hade inte så stränga regler. Typ, Sov kl senast kl 12, kom till frukosten kl 9 och spela basket matcherna.


Torsdag

En av de bästa dagarna. Skulle träffa Kenny på fredagen, men han fick snilleblixt och sa att han skulle komma på engång. Chock fick man såklart, nervositeten kom också.. Medan vi vänta på Kenny så vandra vi omkring på stan, kändes som en evighet! Minns nästan allting. (låter säkert jätte fjantigt, men jag bara minns. Går inte in på detaljer för då låter det jävligt töntigt och blir bara pinsamt) Om det kändes bra att träffa Kenny? Finner inga ord. Ärligt så var jag inte långt ifrån tårar. Jag förstår nu hur mycket du betyder för mig, skulle seriöst inte klara mig utan dig. Du hjälper mig bara genom att finnas till. Du är en av de anledningar till varför jag är så lycklig. Att säga hejdå till dig var inte det lättaste jag gjort, skulle göra allt för att minska avståndet mellan oss. (Typ kapa bort 150mil från Sverige, om någon vet någon så stark såg eller nåt liknande som du tror klarar av att såga itur Sverige, så säg till). Aja, efter att ha träffat Kenny så bar det av till hallen. Vann 1 av 2 matcher.


Fredag.

Denna dag var också en av de roligaste under resan. Vann 2 av 2 matcher. Efter matcherna så drog vi till Liseberg och var där några timmar. Hatar de satans långa köerna! Tog minst 30 min att köa till Balder. Men värt vart det (åkte den sist vi var på Liseberg också). Åkte även Uppskjutet som var en enorm besvikelse, trodde verkligen att det skulle vara roligare. För att bli av med sista åkbiljetten så åkte vi de dära gungorna. Även åkt dem tidigare men gjorde det engång till bara för Idas skull. Efter Liseberg så åkte vi tillbaka till hotellet, såg tv och sov.


Lördag.

VÄRSTA dagen under resan! Kvartsfinalen spelades mot Råneå. Jämn match. När det var 1,48 min kvar av sista perioden så ledde vi med 7 poäng. Såklart så fick vi lagfaul och Råneå satte poäng efter poäng. I slut sekunderna så blev det straff för Råneå, som gjorde så att det stod 30-29 till dem på skärmen. När vi börjat gråta över förlusten och Råneå glädjas så säger domarna att det är fel och att det står 30-30. Sudden Death gällde då. (första poäng vinner, för er som inte fattade) Råneå vann uppkastet och satte de 2 första poängen. Vi börja gråta igen och Råneå blev ännu gladare. Ca 5 minuter senare upptäcker en i vårt lag att det är fel i protokollet. Råneås spelare som satte de sista 6 avgörande poängen var egentligen utfaulad (5 faul = inte får spela mer). Vi hade vinsten, vi var de vinnande laget. Efter många diskussioner så blev det att Råneå stod som segrande lag. Orsakade spänningar i laget och alla började småbråka med varandra. Dock så löste det sig mot kvällen, typ hela laget samlades i vårt rum, såg på tv och pratade.


Söndag.

Dagen gjordes med Mia och Elin. Gick omkring på stan, käka lunch, satt vid datorerna och hade allmänt kul. Jävligt roliga flickor det dära, vet inte hur mycket jag skrattade. Planerna var att fara till Universeum med laget, eftersom det skulle vara gratis efter kl 3. Men tydligen så var det inte de, vi hade bara halva priset. Så då sket vi i det. De flesta for till hallen och kolla på matcher. Jag, Mia och Elin stanna på Liseberg. Gick runt i de fina vädret och käkade glass. Tog sedan spårvagn tillbaka till hotellet för att käka middag med laget. Alla ville satsa på nåt billigt ställe, och så blev det. Maten gick att äta (mycket bättre än äckelmaten vi fick på skolan), dock så sög servicen. Vi fick typ servera oss själva. Vi skicka tallrikar, bestick, mat och pengar mellan varandra. Vi fick inte ens svenska pengar tillbaka. Dit går vi nog inte igen. Sista kvällen i Göteborg var det ju också. Satt ute och hängde i korridoren (som några andra nätter). Jag och Mia besökte alla våningar efter jakt på Elin, som vi sedan fann i en trappa. Men hon rymde från oss så fort hon fick syn på oss. Så då satte vi oss i korridoren på våningen ovanför våran och snackade vet inte hur länge. Gick och la oss vid 1-2, sov alltså max 5 timmar i natt.


Måndag.

Väckarklockan ringde kl 6. Packa och käka frukost var det som gällde. Frukosten kan man inte klaga på, de var typ den vi levde på. Sov ungefär en timma av tre på tåget. De 2 timmar som jag inte sov så lyssnade jag på musik och ansträngde mig för att inte börja gråta. Mamma ringde precis innan vi klev på tåget och berättade att Musse hade dött (kanin). Kom helt plötsligt, han var hur frisk som helst när jag lämnade Luleå. Fan vad jag grät, fan vad jag gråter nu. Han var speciell, precis som sin mamma (dog förra året vid denna tid av en anledning som jag inte orkar dra upp). Plågades igenom tågresan och flygresan.


Fan vad jag kommer sakna Musse. Fan vad jag kommer sakna Göteborg. Snart går vi ut 9an, fan vad jag kommer sakna kompisarna. Nationella prov imorgon, inlämningsuppgift som måste göras antingen ikväll eller imorgon. Plötsligt fick jag ont i magen, jag kommer inte kunna sova.

Saknad, saknad och saknad.

Ångest, ångest och ångest.


Kolla bilder på

myheroine.pixbox.se

eller

oursilence.bilddagboken.se (gästlösen är 12346)

Av Sara - 4 maj 2008 13:17

Sitter på hotellet, skulle egentligen hålla mig ifrån datorn under hela resan. Men de gick inte, dom var ju lediga å så fina! Har hunnit med att vara på stan nästan varje dag, as skönt. Bor svin nära Nordstan. Träffade Kenny i torsdags också, fyfan så bra det kändes att få se dig irl och veta att du verkligen finns! Varit på Liseberg också, åkte balder, uppskjutet (som var en besvikelse) och de dära gungorna, men de åkte vi bara för att bli av med sista biljetten x) Nu ska vi upp på rummet, ska till Universeum senare. Skriver mer när jag kommer hem (Måndag). Hoooooooooooooj!!

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards