Alla inlägg under april 2008

Av Sara - 23 april 2008 16:25

Onsdag.

Tänkte just skriva att det är en tråkig dag. MEN då slog det mig att det är top model ikväll! Och jag hinner precis hem från Plannja :D Det är avgörande matchen ikväll! (så som jag har fattat det) Vinna eller försvinna..


Även glad idag också :D Kollade hur jag låg till med betygen inför gymnasievalet, och så som jag fatta de så kom jag in på frisör med de poäng jag har nu! Men de är ju inte säkert att jag kommer in till sommarn bara för att jag gjorde de nu, så ska ändå höja så mkt som jag bara kan. Kommer iaf få minst 260 poäng, och de är lägsta intagningen också, så jag har ju chans! Fick veta av svenska läraren att jag får MVG i slutbetyg, och fick även veta av NO läraren att jag mest troligt får MVG i biologi :D Om jag är glad?!


Nåt som är mindre kul är att jag har 2 prov imorgon. Matte nationella och spanska prov. Nåt som är mycket roligare är att vi slutar halv 11 på fredag :D (iaf de som kom på engelska lektionen igår, alla som inte kom får gå till 1) moahaha. Har även muckfoto då, kom på en as bra idé igår :D Avslöjar inte vad vi ska vara! De får ni se i katalogen :D

Av Sara - 22 april 2008 19:59

Gjort omvalet idag, ser nu ut såhär;

1. Frisör

2. Media

3. Estet

Av Sara - 21 april 2008 22:02

ILSKAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!

FAN VAD JAG ÄR ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Av Sara - 21 april 2008 19:47

Fick reda på intagningspoängen idag :D Frisör har sänkts till 260 poäng, vilket betyder att jag har rätt stor chans att komma in! YEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :D  Typ världens lättnad! Behöver inte så många betyg nu, alltså höja i så många ämnen. Känns bra, hade nog inte klarat det, de hade blivit alldeles för mkt.


Sitter på pappas dator, hans tangentbord är nåt utöver de vanliga så jag har stora problem med att hitta rätt tangenter xD Men min dator har nästan mer damp, kan fortfarande inte ladda ipoden med musik och nu kan jag inte heller använda msn. Känns ju bra.. (typ skjuter mig snart).

Men trots allt så håller jag fortfarande humöret uppe! JAG ÄR GLAD!

Får träffa (förhoppningsvis) Kenny nästa vecka, om jag längtar? Aaaaaaaaaaaa rätt rejält mkt..


Om ni tkr jag är frånvarande i veckan så kan detta vara orsaken:

Tisdag : Konsert med b-enheten, Nationella engelska.

Onsdag:  Muntlig redovisning på svenskan, spanska plugg hela dagen.

Torsdag: Spanska prov, Matte nationella.

Fredag: Engelska läxa.


btw, skrev fel på ett inlägg om hur många dagar de var till sommarlovet. De är 30 dagar kvar :D

Av Sara - 20 april 2008 12:32

Söndag, tråkigaste dagen på veckan. Eller, faktist rätt rolig ändå. Ikväll är det Parlamentet och Sanningens ögonblick på tv :D Känns som att det var Söndag igår, känns verkligen inte som att det har hunnit gå en vecka sen jag satt framför tvn och såg Parlamentet sist. Både bra och dåligt att tiden går så fort, imorgon får vi veta vad intagningspoängen är till de man sökt till. Hoppas verkligen att frisör har sänkts mycket.


10 dagar kvar till Göteborg nu, minns när vi satt på SO lektionen och räknade dagar. Vi kom fram till att det var 50 hela dagar, känns som att det var igår vi satt och räkna. Jag längtar så sjukt mycket.


Idag fyller Lollo 16 år. GRATTIS, GRATTIS! Även här så kan jag säga att tiden har gått sjukt fort, jag inte kan fatta att vi redan fyller 16 år och ska börja gymnasiet. Jag vill vara liten igen, allt var så mycket lättare då. Då brydde man sig inte så mycket om vad andra tyckte, då kunde man ta på sig kläderna bakåfram och ha oborstat hår utan att någon brydde sig. Man behövde inte oroa sig för betyg eller hur man såg ut. Nu idag, om man gör något fel så kollar alla snett och pratar bakom ryggen på en. Om man får dåligt betyg i ett ämne så kan det avgöra ens hela framtid. Man bryr sig om vad andra tycker och tänker, fast det är ens egen syn på saken som betyder nåt. Man faller för grupptryck och gör saker som man ångrar, som man sedan får ångest över och ligger vaken hela nätter. Såhär är det iallafall för mig, jag vet inte om det är samma för er, men ni känner säkert igen er i något. Jag ska försöka att sluta bry mig om vad andra tycker. Det är så jobbigt att nästan varje kväll ligga vaken i 1 timme för att man tänker på saker som man ångrar att man gjort. Jag ska inte tänka så mycket på vad jag gjort för fel förr i tiden, jag ska leva i "idag" och inte tänka på vad jag gjorde för fel igår.


Nu ska jag plugga till spanska provet och skriva klart fördjupningsuppgiften i teknik. Ca 50 dagar kvar till sommarlovet, nu är det bara att ge allt i skolan.

Av Sara - 19 april 2008 19:47

Och här har ni resultatet :D Syns dock inte så bra på bild, man måste se det i verkligheten för att se skillnaden :D Men bra blev de iaf :D

Tack för hjälpen Helene och Lollo :D

Av Sara - 19 april 2008 12:56

HAHA, fick just reda på att Kenny hade ringt mig igår vid 12 på natten, och då sov jag! Jag har inget minne av att jag pratat i telefon då! Men tydligen så gjorde jag de i 1 min och 16 sekunder.. Läskigt ju, måste ju ha snackat i sömnen :O Minns fan ingenting.. Scaaary!

Av Sara - 19 april 2008 12:41

Idag ska jag färga håret, hoppas de blir som jag vill :O Lägger upp bild på resultatet senare..

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards