Direktlänk till inlägg 20 april 2008

I'm slowly turning into you

Av Sara - 20 april 2008 12:32

Söndag, tråkigaste dagen på veckan. Eller, faktist rätt rolig ändå. Ikväll är det Parlamentet och Sanningens ögonblick på tv :D Känns som att det var Söndag igår, känns verkligen inte som att det har hunnit gå en vecka sen jag satt framför tvn och såg Parlamentet sist. Både bra och dåligt att tiden går så fort, imorgon får vi veta vad intagningspoängen är till de man sökt till. Hoppas verkligen att frisör har sänkts mycket.


10 dagar kvar till Göteborg nu, minns när vi satt på SO lektionen och räknade dagar. Vi kom fram till att det var 50 hela dagar, känns som att det var igår vi satt och räkna. Jag längtar så sjukt mycket.


Idag fyller Lollo 16 år. GRATTIS, GRATTIS! Även här så kan jag säga att tiden har gått sjukt fort, jag inte kan fatta att vi redan fyller 16 år och ska börja gymnasiet. Jag vill vara liten igen, allt var så mycket lättare då. Då brydde man sig inte så mycket om vad andra tyckte, då kunde man ta på sig kläderna bakåfram och ha oborstat hår utan att någon brydde sig. Man behövde inte oroa sig för betyg eller hur man såg ut. Nu idag, om man gör något fel så kollar alla snett och pratar bakom ryggen på en. Om man får dåligt betyg i ett ämne så kan det avgöra ens hela framtid. Man bryr sig om vad andra tycker och tänker, fast det är ens egen syn på saken som betyder nåt. Man faller för grupptryck och gör saker som man ångrar, som man sedan får ångest över och ligger vaken hela nätter. Såhär är det iallafall för mig, jag vet inte om det är samma för er, men ni känner säkert igen er i något. Jag ska försöka att sluta bry mig om vad andra tycker. Det är så jobbigt att nästan varje kväll ligga vaken i 1 timme för att man tänker på saker som man ångrar att man gjort. Jag ska inte tänka så mycket på vad jag gjort för fel förr i tiden, jag ska leva i "idag" och inte tänka på vad jag gjorde för fel igår.


Nu ska jag plugga till spanska provet och skriva klart fördjupningsuppgiften i teknik. Ca 50 dagar kvar till sommarlovet, nu är det bara att ge allt i skolan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 9 februari 2009 19:14

Nu jävlar har jag ny blogg, så följ mig på denna bloggadress från och med idag: saranilsssoon.blogg.se...

Av Sara - 9 februari 2009 14:51

Idag kom godiset som jag fick av pointshop! 3 paket mentos och 4 påsar malaco! Nu ska jag käka godis och se house! Mmmh!   Vill du också ha godis eller andra saker? Bli medlem ;) http://www.pointshop.se/?ref=2604142 ...

Av Sara - 8 februari 2009 22:10

Äcklig mat imorgon på skolan sååå, Kickan, Eve och Jenny, glömt inte mat! Nu ska jag tamefan göra köttbullar och makaroner, det fanns ingenting i kylskåpet! ...

Av Sara - 8 februari 2009 20:33

Följ Kickans nedräkning! Om cirka 25 minuter ska hon äta sin piggelin!   Jag trodde verkligen inte att jag skulle finna någon så knäpp människa, men jag gillar dig ändå!   http://www.dailiescountdown.se/c.aspx?ukey=U0Q0B0R0G0C2U3Y2R1E4P3N2J1Y ...

Av Sara - 8 februari 2009 15:01

Jag funderar starkt på att byta blogg! Hatar att man knappt kan göra nåt med bloggarna på bloggagratis. Den ser så tråkig ut!   Så vilken ska jag byta till, blogspot eller blogg.se? Vilken är bäst? ...

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards