Alla inlägg den 1 april 2008

Av Sara - 1 april 2008 16:49

Sitter nu i telefon med Kenny. Vettefan vad han skulle göra men han sa att de skulle ta 10 minuter.. Hmm.. Men då tar jag mig tid till att skriva detta inlägg xD


Skoldagen har vart rätt lugn, eller okej, lugn och lugn. Beror på hur man ser det. Hade inget hål, den längsta rasten var 30 min, sen lunch, vattnet var brunt så de gick inte att dricka, maten tog slut och hade biologi prov xD På de sättet så låter det jobbigt som fan. Men om man tar det på detta sätt så låter de lite lättare. Började med matten, som jag otroligt nog förstod och klarade av de svåra uppgifterna, as skönt. Fortsatte med Svenska och So i 2 timmar. Vi diskuterade en bok som vi läst för as länge sen och jag trodde det skulle gå jätte dåligt, men visade sig att gå svin bra. Fick sen typ 1 timma på mig att plugga till So provet, förstod allting och nu slipper jag plugga hemma ikväll. Det enda dåliga under den lektionen var att vi röstade på klasströjorna, och de står lika nu och det saknas 2 personer som inte röstat. Det är tjejerna mot killarna alltså, vi vill ha "Somliga är bäst på att..." och så står det massa, och killarna vill ha klassikern " Tack för betygen vi vet vart ni bor." Den är så jävla utnött och tråkig, alla har ju den. Ingen kommer köpa om det blir den, så jävla surt. Men annars knalla dagen på bra, biologi provet gick så bra som de kunnat gå. Idrotts lektionen var rolig och vi fick sluta tidigare (som alltid). Så dagen var lyckad för min del. Har inte skrattat såhär mycket på länge.


Från det ena till det andra så har det slagit mig att livet verkligen inte är så långt. T.ex en kille som bara var 18 år, han hade sparat pengar till en skoter i flera månader. Han var så stolt när han hade fått sin skoter, för han hade ju sparat ihop till den helt själv. Han skulle ut och provköra den samma dag som han köpte den. Han var så glad. Första gången han testar sin skoter som han sparat så länge till så dör han. Han kör igenom isen, de har hittat skotern, men har fortfarande inte hittat honom. Det hände i Januari.


Det kan ta slut närsomhelst, imorgon kan man vara borta, förlora allt, bara försvinna. Jag tycker det är skrämmande. Jag är seriöst rädd för att dö, vad händer efter? Blir allt bara svart? Jag tror faktist på liv efter döden, jag tror ju på spöken. Om de lever så bör de ju finnas liv efter döden. Allt kan ju inte bara bli svart?


Aja de där var allt för idag, intressant inlägg... Men ni har själva valt att läsa de x)

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards