Alla inlägg den 30 september 2008

Av Sara - 30 september 2008 16:32

Idag är en av veckans 2 segaste dagar! Fast just denna tisdag har faktiskt gått fort och inte vart lika plågsam som dom andra tisdagarna! På svenskan gick vi bara igenom saker till provet imorgon, på engelskan läste vi och svara på frågor och på matten jobbade vi och åt chokladbollar.


Nu undrar ni säkert varför vi åt chokladbollar på en mattelektion. Och det är inte ovanligt att vi äter godis eller sötsaker på dom lektionerna, de håller oss vakna genom den ca 90 minuters långa mattelektionen!

Dessa chokladbollar satt jag, Jenny, Johanna, Malin, Eve och Kickan och käkade på! Vi sprang/gick snabbt till konsum på lunchen, vi hann dit och tillbaka på 15 minuter! Vi kunde inte stå emot att köpa chokladbollarna, dom kostade ju bara 3,5 kr st.. Vi köpte även våra efterlängtade Yoggi, som vi suttit och drömt om under den äckliga lunchen (som vi slängde efter att ha frågat oss själva vad fan vi gjorde där när vi kunde springa till konsum och köpa våran underbara yoggi).


Efter skolan skulle jag till vårdcentralen för att ta leverprover. Mamma skulle hämta mig 10 över 2. Och jag skulle vara på vårdcentralen halv 2. Fråga mig inte hur jag tänkte när jag sa till mamma att vi sluta 10 över 2 (när vi egentligen sluta 10 över 1), jag förstår inte själv hur jag tänkte. Men så stod jag där på parkeringen 10 över 1 (jag trodde självklart att klockan var 10 över 2), och väntade, och väntade, och väntade! Men ingen mamma kom. Inget svar fick man på mobilen heller, så jag beslutade mig för att ta bussen till Bergnäset. Annars skulle jag ju inte hinna! Var bara 2 min sen, och fick ändå vänta. Men fick fortfarande inte tag på mamma! Panik fick jag också, antingen så hade hon glömt mobilen hemma eller så hade det hänt nåt.

Fick tillslut tag på henne;

Jag: Vars fan är du? Du skulle ju hämta mig!

Mamma: Skulle du inte vara där halv 2?

Jag: MEN KLOCKAN ÄR JU FAN 20 i 3!

Mamma: Sara.. klockan är 20 i 2, och jag skulle hämta dig EFTER vårdcentralen, kvart i 2!


Min klocka gick inte fel, inte skolans heller.. Jag levde i framtiden, 1 timma före alla andra!


Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards