Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

situations

Av Sara - 29 mars 2008 17:12

2 dagar kvar tills skolan börjar igen, känns förjävligt tungt. De 2 första veckorna kommer vara en plåga. Sjukt mycket alltså.

Iallafall så har mitt lov varit rätt okej. Detta lov har jag bara sovit och tagit det lugnt, återhämtat alla krafter. Rätt tråkigt, men otroligt skönt. Ni tycker säkert att det låter konstigt att jag tycker att det är skönt att ligga hemma i sängen och i tv soffan helt ensam ett helt lov, men det är bland det bästa jag vet. Har även kunnat plugga till No provet utan stress, läst ca 1,5 timma varje dag. Jag tycker att det är lättare om man börjar plugga typ 1-2 veckor före ett prov istället för att sitta och hettsplugga under de 2 sista dagarna. Man hinner få in allt i skallen så mycket bättre. Jag ser alltid folk som sitter de sista minutrarna innan provet och läser (har även vart en av dem), men det man inte redan kan den dagen provet är, är omöjligt att trycka in under typ 5 minuter. Så därför börjar jag i god tid och det ger resultat.


Det som har hänt under denna Lördag är att jag har pluggat till No provet (wow, förvånande va?), pluggade i ca 2 timmar och sen for tankarna iväg i andra banor. Det ger inget att läsa hur länge som helst, man blir ju less och okoncentrerad någongång. Och det är bevisat att hjärnan blir "trött", när man kommer till en viss nivå så kan hjärnan inte ta in mer information, den behöver också en paus. Det är iallafall vad jag har hört, och det är så för mig. Kan läsa en hel sida och sen inte komma ihåg nåt av det jag läst, så då läser jag sidan om och om igen, men får inte in något. Aja, när min hjärna strejka så gick jag och gjorde annat. I brist på saker att göra så testade jag en sminkning, försökte på mig nåt liknande som hon lärde mig på makeup store. Fick inte med det så bra på bild, men det såg ut så på ett ungefär (bilden nedan). Ska nog inte plugga mer idag, blir att se filmen The color of money på 5an senare ikväll. Koppla av med Cheez ringz och Red bull, det kallar jag Lördag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 9 februari 2009 19:14

Nu jävlar har jag ny blogg, så följ mig på denna bloggadress från och med idag: saranilsssoon.blogg.se...

Av Sara - 9 februari 2009 14:51

Idag kom godiset som jag fick av pointshop! 3 paket mentos och 4 påsar malaco! Nu ska jag käka godis och se house! Mmmh!   Vill du också ha godis eller andra saker? Bli medlem ;) http://www.pointshop.se/?ref=2604142 ...

Av Sara - 8 februari 2009 22:10

Äcklig mat imorgon på skolan sååå, Kickan, Eve och Jenny, glömt inte mat! Nu ska jag tamefan göra köttbullar och makaroner, det fanns ingenting i kylskåpet! ...

Av Sara - 8 februari 2009 20:33

Följ Kickans nedräkning! Om cirka 25 minuter ska hon äta sin piggelin!   Jag trodde verkligen inte att jag skulle finna någon så knäpp människa, men jag gillar dig ändå!   http://www.dailiescountdown.se/c.aspx?ukey=U0Q0B0R0G0C2U3Y2R1E4P3N2J1Y ...

Av Sara - 8 februari 2009 15:01

Jag funderar starkt på att byta blogg! Hatar att man knappt kan göra nåt med bloggarna på bloggagratis. Den ser så tråkig ut!   Så vilken ska jag byta till, blogspot eller blogg.se? Vilken är bäst? ...

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards