Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 11 november 2008 15:15

Tävlingen mellan mig och Kickan är i full gång. Det står nu 6-6 efter 2 dagar. Kickan hade ledningen med 4-6 hela dagen, men så sa hon 2 dumma saker inom 10 minuter så nu står det 6 lika! Tror de avgörs imorgon, om vi fortsätter på samma sätt..


Efter skolan när jag var kom in på gården tyckte jag att allt såg så mycket grönare ut. Huset såg ovanligt grönt ut och gräsmattan var ovanligt grön. Ängen var också grön! Är det inte nu det ska vara vitt på marken? De ska väl inte bli sommar nu? Sjukt att de en dag kan vara -10 med vitt på marken och efter någon dag grönt och +7.


Visste ni också att man kan födas med sina könsdelar på ryggen? Kolla in denna kille och hans rygg. Sjuk värld vi lever i, ingenting är tydligen omöjligt.


http://www.expressen.se/nyheter/1.1195542/babyn-foddes-med-snopp-pa-ryggen

Av Sara - 10 november 2008 18:23

Emma ställde upp som försökskanin! Klippte inte bara henne, utan mig själv (mitt finger) också. Men det börjar vi bli vana med nu.

Jag tycker att det blev bra! För att vara andra gången jag klipper en hel skalle.. Hoppas att hon inte sitter hemma och gråter nu, för jag tycker att det blev bra! Och om hon gråter, så kan man ju trösta sig med att det växer ut igen.

Av Sara - 10 november 2008 15:34

Slingade Samuel (docka) på frisörlektionen idag, satt och kolla på Kickan när hon tonade Viola (docka) resten av tiden. Har alltså knappt gjort nåt idag, och på NK:n gjorde vi bara några frågor, sen satt vi bara. Jag och Kickan har startat en tävling. Vi är för ofta taskiga mot varandra (kallar varandra dumma saker, dock på skämt. Hoppas jag..) så nu har vi bestämt oss för att vara snälla, den som först kommer upp i 10 fula sagda ord får bjuda på en chokladboll. Just nu är hon i ledning med 2-0, men hon kommer förlora ändå. Hon kommer ha sagt minst 10 dumma ord till mig innan veckan är slut!


Vi har även skakat hand på att vi någon gång ska sparka en drive-in till max. För er som ej är norrlänningar och nu sitter och funderar på varför vi ska sparka på en drive-in är helt fel ute. Vi ska bokstavligt talat ta en spark, sparka oss fram och köpa hamburgare eller liknande. Det står ju inte att man måste köra bil på en drive-in, eller hur?


Vi är nog rätt störda, men jag gillar dig ändå! (Och jag sa att vi båda var störda, så detta räknas inte till tävlingen!)

Av Sara - 9 november 2008 19:09

Måste länka för att få poäng, får även mer poäng om ni registrerar er ;)

www.gratismode.se/?c=2242

Av Sara - 9 november 2008 15:20

Kunde inte sova i natt, var ärligt talat rädd sen vi körde anden i glaset, den läskiga gubben hade först vägrat att lämna vårat hus. Men kul var han ju också, skratta fick vi göra. Och han sa ju sen att han drev med oss, typ. Han följde inte med Jenny hem, eller? Och Kickan var knappt rädd, tuff brud!


Ikväll blir det tårta (hoppas jag) hos mormor och morfar, de är ju tydligen fars-dag idag! Och som alla andra söndagar så är det Parlamentet och Hål i väggen. Ikväll är Soran och Magnus mot Helge och Pia i Parlamentet! Missa inte! 20.30 på 4an!

Av Sara - 9 november 2008 00:17

Lördagens kväll spenderades med Jenny och Kickan. Var ut i byn, såg på stjärnor på is och avslutade kvällen med anden i glaset. Både skratt, tårar, rädsla och glädje fyllde rummet. Vi alla är nog rätt övertygade att de finns en annan värld, att de finns folk som inte kunnat gå vidare och talar till oss genom bokstäver på ett papper. Fast vi säger till oss själva att de inte är sant, fast vi hittar på saker som kan vara anledningen till att glaset flyttar sig så vet vi innerst inne att det inte är så. De är inte vi som flyttar glaset, det är omöjligt.

Av Sara - 8 november 2008 15:01

Nu har jag, som många andra, blivit medlem på gratismakeup.se

Allt för att man får presentkort på kicks, as lätt att samla poäng. Tryck på länken nedanför och bli medlem du också!


Av Sara - 7 november 2008 16:26

Sen konsum stängt i smedjan så måste man handla på Ica vid parkeringshuset. Var där idag med mamma, gick in glad och kom ut arg som jag vet inte vad. Man kan knappt röra sig med vagnen, de är nästan så att dom måste sätta upp trafikljus för att man ska turas om att svänga vid alla gångar och turas om att stå i kö till kassan. Höll på välta ner en stor låda med daim, även en tant med rullator. Man kunde inte ta sig fram, så jävla trångt. Gick och svor över hur trångt det var, hoppas nån anställd hörde mig så dom bygger ut. Jag var inte den enda som var irriterad, man hörde svordomar hela tiden.


Efter att ha vart på Ica drog vi vidare till Bergnäset. Tog spruta för livmoderhalscancer eller nåt sånt. Ska vara med Lollo och Helene sen, så dagen kan bara bli bättre.

Nu ska jag klippa mamma!

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards