Alla inlägg under februari 2008

Av Sara - 17 februari 2008 19:18

De har vart en svin rolig helg! :D Igår vet ni ju vad som hände, Umeå resan. Och denna söndag var det superväder så då tog vi chansen och for ut med skotrarna, första gången i år typ. For iaf till fäbostugan i antnäs, med mamma,pappa,syrra,mormor,morfar,nathalie,alexander
,roger,tomas :D Var där och grillade parisare och hamburgare och for sedan ut på isen och körde :)


När man kom hem så bar det ut på isen och kördes med sofia,emma och helene :) Efter det så gick jag, helene och emma till helene och nötte guitarhero :D Och nu sitter jag här och längtar till nästa helg som kmr bli dubbelt så rolig :D


Tackåhej

Av Sara - 16 februari 2008 21:56

Som sagt så var vi i umeå idag. Inte för att gå på House of metal, vilket jag ville så förbannat mycket, speciellt igår, då sonic syndicate spelade.. Men men, kanske blir att se dem i sommar istället :'D Emma ringde precis då jag skrev det där och lät mig höra nåt band spela, de lät bra!! :D Önskar jag var där :(


Bussresan och matcherna gick bra. På vägen dit såg vi Coach carter och The cable guy eller nåt sånt x) Både vi och 93orna vann vardera match. Våra domare sög dock. En var typ 12 år och en som typ var 60, men de var bättre i andra halvlek iallafall. Vi vann matchen med nåt kring 20 poäng. På hemresan såg vi en film så hette typ I am Sam tror jag. Missade dock ca 30 min för att jag somnade x) Men fattade ändå inte så mycket så de gjorde inget! Resten av resan som var kvar (en timme) så satt vi bara och snacka och lyssna till melodifestivalen. Rätt kul att Carola inte gick direkt till finalen, hon var säkert stensäker på att hon skulle göra det x) Själv röstade man på Ola, men bara för att min kompis syrra och hennes pojkvän har skrivit låten :)


Känns som att det är söndag idag :O Men som säkert alla redan visste så är det ju lördag!! Vilket betyder sova länge imorgon och inte kunna somna på kvällen och sen vara trött på måndag xD Men de är värt det, var ju faktist upp halv 7 idag så jag tycker att jag är värd en sovmorgon. Ska även ut med skotern imorgon, med familj och kusiner :) Ska bli kul, inte varit så mycket skoter i år..  Och klassikern äger rum på onsdag (1 mil skidor tror jag), jag fattar inte hur det ska gå, spåret är helt isigt och fullt med barr och pinnar. Alla kommer ramla och köra ihop i varandra för att det är helt omöjligt att stanna. Aja, det är ju sista gången man gör det, har ju faktist gjort de 2 ggr nu så de är lika bra att göra den en sista gång så man får pris på avslutningen x)


För övrigt så sitter jag nu och plingar på gitarren, längtar extermt mycket till musiklektionen på måndag. Det är så förbannat kul :'D

Av Sara - 15 februari 2008 16:37

Jahapp, då var en till vecka slut. Det känns som att det bara är måndag och fredag..


Denna vecka har varit svin jobbig. Allt har känts drygt och tråkigt, varit allmänt deppig bara :O Skönt med helg och att INTE FÅ SOVA UT, för imorgon ska vi till Umeå och bussen går halv 8!! GAAAAAAAH, jobbigt. Åka buss i ca 4 timmar bara för att spela en basket match.. Aja, då får vi se till att vinna den.


You and I will die alone tonight.



Av Sara - 14 februari 2008 18:20

Sitter och skriver dikter till svenskan, en av dem;


Stå för det du säger.
Stå för det du gör.
Ställ dig upp,
få din röst hörd.


Följ dina känslor,
lita på ditt hjärta.
Livet har olika vägar,
både glädje och smärta.


Gör det du vill,
gå din egen väg.

Ramlar du eller väljer fel,
så räcker vi fram en hand.
Tappa inte tron,
ingenting är omöjligt,
alla kan.


Dagar är mörka.
Hjärtat sliter.
Göm dig inte,
ställ dig upp,
var en förebild
för dem som sitter.


Lev varje dag som om det vore den sista,
var tacksam för allt du får,
ta vara på minnen som du får år efter år.
Var tacksam för allt du har,
ge den du älskar ditt sista andetag.

Av Sara - 14 februari 2008 16:53

Idag är så kallade "alla hjärtans dag", den är som alla andra dagar, inget speciellt med den. Fast just denna dag var rolig. Torsdagar = HK lektioner på skolan x) Idag gjorde vi först våfflor med sylt, och sen på elevensval gjorde vi stuvademakaroner med köttbullar. Inte dålig dag alltså! Jag var även duktig på mattelektionen och gjorde över 20 tal!! Nu slipper jag jobba hemma :'D Mycket smartare att använda lektionstiden än att sitta hemma och plugga bort fritiden.


It’s in the blood, it’s in the blood
I met my love, before I was born
He wanted love, I taste of blood
He bit my lip, and drank my war
From years before, from years before

Av Sara - 13 februari 2008 21:22

Dagen har nästan varit som igår, förutom att det inte var en friluftsdag.. Slö dag på skolan, huvudvärken har fortfarande inte gett med sig. Det blev inte bättre av att vi fick reda på att vi ska ha ett prov nästa torsdag som typ inte går att plugga till (översättningsprov på spanska), drygt.


På väg hem i bussen försökte Emma och Lollo övertala mig till att bli miljövän.. LYCKAT, ni kommer aldrig lyckas få över mig på eran töntiga sida! Som straff för att Lollo tjatade hela bussresan så åkte hon ner i snödrivan engång till...


Sen fortsatte dagen på ett liknande sätt som igår. Lollo kom alltså hit efter skolan, vi åt, jag jobba matte, hon sortera musik och jag brodera osv :D Nu har jag helt bra ordning på itunes, tack så mycket Lollo!


Vi hitta även gamla bilder från när vi var små, det känns verkligen inte som att det var så länge sen :O Louise Häggström är seriöst den människa som jag känt längst, skulle inte klara mig utan henne alltså. Du är bäääst!


Och nu sitter jag och ser de efterlängtade topmodel. Jag tycker faktist att det är svin bra, inte sveriges eller de andra ländernas kopior. Det ska vara Tyra Banks!


Juste, fick även min Kurt cobain tröja idag :D Gick inte att hämta ut igår, så den kom med postbilen :D


Kolla bilder på http://theransom.bilddagboken.se/ - gästlösen 12346

Av Sara - 12 februari 2008 15:37

Just nu springer lollo omkring i vårat kök och städar undan efter hennes mellanmål som bestod av 4 nutella mackor. Hon tror att hon äger detta hus :O vilket hon typ gör, hon retas med min syrra lika mycket som jag gör, hon äter lika mkt av våra mackor som jag gör (inte alltid dock), hon snackar lika mycket med mina föräldrar som jag gör och hon använder dasset lika mkt som jag x) hahah hon är till en liten del också en nilsson ;) de är coolt, hon är cool.


Hon är smart också, hjälpte mig med matten.. Jag önskar att jag också var så smart :( Och nu sitter hon och stämmer min gitarr, hon är duktig :D


Kortfattat: Lollo är den coolaste människan på jorden.


Under dagen har vi varit på inpuls och tränat (friluftsdag), innan de så gick vi från bergskolan, runt gültzaudden. De som var jobbigast var ju att gå så långt och släpa på den tunga väskan. Och nog var inte det, efter inpuls släpade vi på väskorna genom staden också. Käkade lunch på dagobert och sen gick vi runt. Fann lollo och elin på kosmetik och gick med de två snyggingarna till 2 bussen eftersom mamma blev sen. För övrigt så har jag fortfarande ont i skallen (haft de i några dagar nu), jag tror jag håller på bli sjuk för första gången på över ett år. Men ska ändå palla mig till träningen ikväll. Kommer vara död imorgon, men skitsamma..


Min kurt cobain tröja har även kommit! Ska och hämta den med mamma innan träningen ikväll :'D


Typ roligast idag;

Jag och lollo gick från bussen;

Jag: Snälla får jag slänga dig i snön?

Lollo: Neej...

Jag: Joo snälla..

Och så tog jag tag i lollos arm, snurra ett varv, och slängde ner hon i snön XD hon väger ju ingenting så hon bara flög som en vante x)

Av Sara - 11 februari 2008 16:08

sjukt sjukt sjukt less. Allt jag säger eller gör blir bara fel. Ni vet inte varför jag är som jag är, ni vet inte hur jag mår, ni vet ingenting. För ni frågar aldrig mig hur jag mår. Jag finns också. Jag är lika mänsklig som alla andra. Alla har bra och dåliga dagar. Detta var bara en av mina dåliga dagar. Jag gör mitt bästa för att se glad utåt varje dag, ibland menar jag det, ibland är det skådespel.


Öppna ögonen och se under ytan.

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards