Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Sara - 22 januari 2009 23:12

Och det där med att jag inte gillar musikaler. Grease var ju min favorit film när jag var liten, och det är ju en musikal. Dock är dagens så jävla överdrivna. Typ High school musical, hur barnsliga är inte dom filmerna? Kan inte se en minut av dom filmerna utan att känna behov av att slå sönder tv:n. Samma med Hairspray, om den nu heter så. Så irriterande när dom bara hoppar omkring och är glada genom hela filmen. Grease är faktiskt inte så! Nu blev jag bara arg! Fan också..

Av Sara - 22 januari 2009 17:22

Kändes jävligt onödigt att åka in till skolan kl 3 och sen sluta kl 4. Vi sjöng samma låt typ 5 gånger och skrev på nåt papper. Sen var det slut.

Har fortfarande träningsvärk i hela kroppen och kommer ha mycket värre imorgon med tanke på att vi har träning ikväll. Och ikväll väntar jag mig att vi kommer få springa som idioter. Konstigt nog så är jag trött också, fast jag sovit rätt länge. Är dock mest trött i kroppen, tveksamt om jag orkar mig igenom träningen ikväll.

Av Sara - 22 januari 2009 13:00

Fan vad jag älskar denna låt!

-94 hade jag ett fast jobb på Pååls bagerier
till jag började med Tequila och blev trummis i en ny orkester
och sen sa dem på Pååls att några skulle gå
och det betydde Karl-Johan, Andreas och jag
Jag hade inga barn då, men Karl-Johan hade två
så det tog hårt på honom

Det var nästan alltid svart i tankarna på Långedragspaviljongen
där jag nästan alltid satt med pensionärerna under båtsäsongen
Och vi såg på de unga och glömska, i båtar och i varandras armar
och tänkte "skuld och lidande väntar på er fortfarande"


Jag har gått på knä så många år i den här staden
men jag svär att jag hörde Frälsningsarmén sjunga om att lämna allt
bakom sig, första gången jag såg dig
Och jag svär att jag hörde lastbilar från E4:an dundra förbi där utanför
natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö

Lena ville ifrån kranarna och indieklubbarna
Det var då Lena, nu vill jag alltid stanna
Och min lille son ler mot manshororna
när vi går förbi hand i hand, åh Fiskekyrkan
Åh, ändå Hurricane
när de skrev om mig i tidningen sa du som det var
"Glöm mig aldrig Håkan, parkbänken är aldrig långt borta"


Men den gamla goda tiden, nu kommer den aldrig tillbaka
men jag svär att varenda fyllo på varenda bänk i varenda hörn
hälsade på oss, natten jag fann dig
Och jag svär att jag aldrig sett stjärnorna tydligare ovanför
natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö
Adjö...

Av Sara - 22 januari 2009 12:15

Ställde väckarn på 10 imorse, fast jag hade kunnat sova till kl 1! Måste ju kunna somna ikväll. Har sen jag vaknat hunnit kolla på Mamma Mia, bara för att mamma tjatat så länge om hur bra den är och att jag bara måste se den. Jag gillar verkligen inte musikaler, men denna var rätt okej.

Vet inte vad jag ska göra fram tills bussen går 13:41. Måste egentligen läsa engelska boken, frisör läxan och data läxan. Men de tar jag imorgon (eller aldrig).

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards