Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 8 juni 2008 13:48

Märks att det är sommarlov. Har haft annat för mig än att skriva blogg.

Har varit med kusinerna under helgen. Målat hus, vart på tivoli, spelat gh osv. Eric vann 3 playboy kaniner och 1 hund på tivolit! Inte dåligt.


Sommarjobbet börjar imorgon.

07.00-16.00, känns inte allt för kul.

Men vad gör man inte för pengar?

Av Sara - 5 juni 2008 12:10

Nu har jag ingen klass längre. Jag är inte längre en del av 9D. Det känns tomt. Jag kan inte förstå att vi har gått ut. Det känns som att vi nyss gick ut 7an och fick säga hejdå till alla gråtandes 9or. Men nu stod vi där. Nu stod vi där med rosen i ena handen och betygen som man kämpat för i 3 år i andra handen. Nu var det våran tur att krama lärarna hejdå. Nu var det våran tur att fälla tårar för vänner som man träffat varje dag i 3 år eller mer. Nu var det våran tur att skiljas åt.


Vaknade imorse och visste att det kanske var sista gången man träffade vissa personer. Sista gången man satte sin fot i Bergskolan. Sista gången man satt i klassrummet med sina klasskamrater som också var ens bästa vänner.


Vi kommer aldrig mer sitta i klassrummen och klaga på att lektionen ska ta slut. Jag kommer aldrig någonsin glömma er. Ni alla har gjort nåt speciellt som aldrig kommer försvinna. Jag kommer aldrig glömma Emma, hon som fått stå ut med mina dampanfall i flera år, hon som jämt fått skratta åt mig och mina skämt. Jag kommer aldrig glömma Ida och Agnes, som snällt gett mig massage när jag bett dem. Jag kommer aldrig glömma Madde, hon som var otroligt bra på att rita. Jag kommer inte heller glömma Johanna, hon och Madde med sina rullskor, Johanna som köpte min kaninbur, hon som förstod hur hemskt det var att förlora sin kanin. Jag kommer inte glömma Amanda, hon som stått vid min sida i flera år, hon som varit min bästa vän hur länge som helst, hon som verkligen förstår och känner mig bäst. Jag kommer aldrig glömma Mikis, hon som är en talang på basket, bra i allt hon gör. Hon som vart en av mina bästa vänner genom hela högstadiet, hon som alltid lyssnat på mig när jag behövt stöd. Jag kommer aldrig glömma Sara, en av de underbaraste jag känner, sjukt snäll tjej, som också vart en av mina bästa vänner genom hela högstadiet. Jag kommer aldrig glömma Camilla, en av mina bästa vänner, trots våra upp och ner gångar så har vi alltid hittat tillbaka till varandra, hon som är en av mina bästa vänner. Jag kommer aldrig glömma Fredrik, han som jämt frågar lärarna när vi slutar. Jag kommer aldrig glömma Marcus och Oscar som rakade bort allt hår till muckfotot. Jag kommer aldrig glömma Kim T, han som alltid satt med mig och Emma på våra specilla platser i bussen. Jag kommer aldrig glömma Kim K, Näsman och Markström som har funnits i mitt liv i 10 år. Jag kommer aldrig glömma Eric som oftast kom sent till lektionerna. Jag kommer aldrig glömma Robin, Emanuel, Petter, Jocke, Christian och Danne som har funnits i mitt liv i 3 år. Jag kommer aldrig glömma 9D. Fast vi inte var så tighta så har vi våra minnen. Hur vi satt på lektionerna och lyssnade på Anna när hon tjata om att vi alltid glömmer penna till lektionerna. Jag glömmer aldrig någonsin glömma er.


Allt mitt slit har gett resultat. Trodde att jag skulle få 5 mvg och resten vg. Öppnade brevet och såg 7 mvg och resten vg. 275 poäng. Jag kanske kan klara detta nu. Jag hoppas att det räcker.


Tack för alla 3 år, jag har fått minnen som aldrig kommer lämna hjärtat.

Jag kommer sakna er alla.


oursilence.bilddagboken.se (gästlösen; 12346)

myheroine.pixbox.se

Av Sara - 4 juni 2008 23:39

9ornas bal var ikväll. Underbar kväll!

Sista kvällen med klassen, sista gången vi satt tillsammas, skrattade, pratade med varandra. Fast det var sista gången, vilket är sorgligt, så tog vi vara på studen och levde då, tänkte inte så mycket på imorgon då vi ska krama varandra hejdå.


Musiken var på högsta volym och alla hoppade omkring i ringar och höll om varandra. Alla bara lyste och skrattade. Med tanken på att det kanske är sista gången man får hålla om just den person man känt större delen av sitt liv gjorde att man ville gråta. Man kollade på varandra och riktigt tänkte efter, iallafall jag, jag kommer sakna alla. Bara av att komma till skolan och se deras ansikten och höra deras suckar över de tråkiga lektionerna.


Spenderade hemresan med fd klassen. Vi från Avan, som har känt varandra i 10 år. Sista gången vi någonsin åker hem med samma buss. Klev av bussen efter att ha sagt hejdå, ett hejdå som man inte skulle få säga igen efter en hemresa från Bergskolan.


Jag komma fälla flera tårar på avslutningen. Att säga hejdå till människor som hjälpt till att bygga upp ens liv är inte det lättaste.

Jag kommer sakna er alla.


Håll utkik efter bilder, laddar upp imorgon;

oursilence.bilddagboken.se (gästlösen 12346)

myheroine.pixbox.se

och bilder kommer upp här imorgon också.

Av Sara - 3 juni 2008 17:09

As fint väder idag. Klarblå himmel, vindstilla och stekande sol.

Mentorsdagen var rätt okej.

Såg 2 filmer, The hills have eyes (tror jag den hette) och Supersugen.

Första var väl inte den bästa man sett men Supersugen var en aning kul xD


Sista dagen med klassen.

Lediga imorgon och bal på kvällen.

Avslutning på torsdag.

Jag kommer sakna er!

Av Sara - 2 juni 2008 10:18

Sitter på skolan, har över 2 timmars hål! Fan vilken bra dag. Ida kom nyss inhoppande i klassrummet och säger att vi slutar 10 över 1. Fyfan sköööönt!

Snackade nyss med Birgitta (engelska läraren).

Skrev en översättningsuppgift förra veckan, för att höja mitt betyg. Och JAG HÖJDE MIG TILL MVG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D

Trodde de var helt kört i engelska! Men icke! Fyfan vad jag är glad nu! Wiiiihooooooooo! Och på den lektion vi har kvar ska vi se film! Och imorgon är det mentorsdag! Vi börjar halv 10 och ska se 2 filmer och käka pizza på berget. Vi valde ju att dela upp klasskassan och nu får vi 670 spänn var! Aldrig har jag fått så mycket betalt bara för att komma till skolan!

Av Sara - 1 juni 2008 19:36

Hade filmkväll med Sara, Camilla och Amanda igår. Vi såg 4 filmer tror jag, Juno, Hooligans, In her shoes och Boogeyman :D Dock så hade jag sett alla förutom Juno, men he var as kul ändå :'D


För att hålla oss vakna så drack vi pk och käkade godis. När vi blev som tröttast så körde vi singstar x) Tur att ingen annan hörde..

Vi blev uppe till kl 7 imorse. Myyyys.

Presentation

Omröstning

Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
 Håkan Hellström
 Lars Winnerbäck
 Ingen av dem
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards